Kanojos

Apie kanojas

Kanojos – palyginus nauji Lietuvoje plintantys turistiniai irkliniai laiveliai. Šiuo metu yra naudojami dviejų rūšių: pagaminti iš aliuminio, arba iš plastiko. Kanojų prototipas – Šiaurės Amerikos senųjų gyventojų indėnų naudoti laiveliai – pirogos. Kanojose sėdima ant sėdynėlių, irkluojama vienos mentės nepritvirtintais, taip ir vadinamais kanojos irklais. Skiriamasis kanojų konstrukcijos bruožas – simetriški, smailėjantys, aukšti galai, dėl kurių kanojos lengvai skrodžia vandenį. Lyginant su baidarėmis, jos yra talpesnės, eiklumu ir manevringumu beveik nenusileidžia baidarėms. Kanojos būna 2,3,4 vietų. Ko gero labiausiai paplitusios – plastikinės keturvietės kanojos, kurių konstrukciją tobulino ir pritaikė mūsų krašto maršrutų sąlygoms žinomas Respublikoje vandens turizmo entuziastas Aleksas Orlovas. Šioje konstrukcijoje kanojos dugnas plokščias, minkštas, pakankamai tvirtas, kad būtų galima praplaukti seklias kliūtis, nuvirtusius medžius, paskendusius lieptus ir pan. Kanojos ilgis – beveik kaip baidarės (5,2m) plotis per vidurį siekia apie 95 cm. Kanojos viduryje, ant įtaisytos sėdynėlės laisvai gali sėdėti du ekipažo nariai (arba pasyvūs keleiviai). Tokią kanoją nesunkiai valdo du galuose sėdintys irkluotojai. Viduje užtenka vietos žygio mantai susidėti, papildomai gali atsisėsti vaikas, šuo ar pan. Kanoja sveria 35 – 40 kg. Dviese pakankamai patogu ją pernešti sausumoje. Keliaujant grupėmis, kartu gali plaukti ir baidarės, nes abiejų tipų laivelių eiklumas ir manevringumas mažai skiriasi. Žemiau parodyta kaip atrodo kanoja:

 

Kanoja

Kanoja skirta šeimyninėms kelionėms

 Keturviečių kanojų nuomos sąlygos

Kanojų nuomos kaina priklauso nuo nuomos dienų skaičiaus. Priklausomai nuo to, ar savaitgalio ar darbo dienoms – kaina sutartinė. Kanojų transportavimo kaina priklauso nuo to, kaip toli jas reikia nugabenti. Su atitinkamai pritaikyta automobilio priekaba kanojos gali būti transportuojamos į bet kurio maršruto pradžios tašką. Keturvietės kanojos nuomojamos Kaune.


Leave a Reply